سئو وب

۱۱ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

جویده شدن لبه برگ‌های سانسوریا به چه علت است

جویده شدن لبه برگ‌های سانسوریا به چه علت است ؟

اگر حاشیه ی برگ های سانسوریاجویده شده است گیاهتان دچار آفت شده  و باید با سم های مخصوص حشرات ، گیاه را سمپاشی کنید.

نور گیاه سانسوریا به چه میزان باشد ؟

پاسخ : نوع ابلق آن حتما باید نور کافی دریافت کند.نوع معمولی آن به نور کم مقاوم است اما در نیم سایه عملکرد بهتری خواهد داشت.

خاک گیاه سانسوریا چه خاکی باشد ؟

در کل خاک های ماسه ای و خاک هایی که زهکشیه خوبی داشته باشند مناسبند. همچنین خاک کمپوست.

هر چه گلدان کوچکتر و جای گیاه تنگ تر باشد تعداد پاجوش‌های سانسوریا بیشتر می‌شود.

خاک گیاه باید سنگین باشد. ترکیبی از شن ، ماسه و خاک برگ خاک مناسبی برای این گیاه است.

آبیاری صحیح و به موقع به این امر کمک می‌کند.

۰۶ تیر ۰۰ ، ۱۴:۱۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
artanleather چرم آرتان

آبیاری سانسوریا چگونه است

آبیاری سانسوریا 

اولین نکته در نگهداری سانسوریا، میزان آبیاری آن است.

سانسوریا، بسیار کم آب است؛ پس هنگام آبیاری، از خشک بودنِ سطحِ خاکِ گلدان اطمینان حاصل کنید.

این گیاه، به آبیاری بیش از حد حساس است؛ به همین دلیل، خاکِ همیشه خیس، باعث پوسیدگی این گیاه می‌شود.

آبیاری، حدود یک بار در هفته، در تابستان و دو هفته یک بار، در زمستان، برای این گیاه کافی است.

این میزان، بسته به محیط نگهداری گیاه، درجه حرارت و میزان نورِ دریافتی آن متغیر خواهد بود.

اگر شما زیاد سفر می کنید یا آبیاری گیاهان منزل تان را فراموش می کنید، این گیاه برای شما بهترین انتخاب خواهد بود.

 

جهت آشنایی با گیاه سانسوریا اینجا کلیک کنید

۰۶ تیر ۰۰ ، ۱۴:۰۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
artanleather چرم آرتان

گل نرگس مناسب برای تاج گل تبریک

گل نرگس نماد سرزندگی و شروع تازه میباشد که نویدگر بهار است.

اگر میخواهید صداقت، بخشندگی و راستگویی را برای دیگران تداعی کنید، گل نرگس را به آنها هدیه دهید.

تاج گل تبریک ، با تعداد بیشماری از گل نرگس طلایی رنگ، بهترین و شکیل ترین هدیه ای است که در بین هدایای دیگر خودنمایی خواهد کرد.

گل رز یکی از محبوب ترین و پر استفاده ترین گلها برای مناسبتهای مختلف است.

گل رز ، شامل بیش از ۱۰۰ گونه میباشد که بصورت گلبرگهای فشرده و نزدیک بهم یا برگهای باز از هم ، جلوه گری میکند.

گل های رز ، اغلب با رنگهای قرمز، سفید، صورتی، زرد و … در دسترس هستند.

شما میتوانید تاج گل تبریک خود را با رنگهای متنوعی از این نوع گل تزیین کنید.

 

منبع: https://artanleather.edublogs.org/2021/06/27/گل-های-مناسب-برای-تاج-گل-تبریک/

۰۶ تیر ۰۰ ، ۱۳:۵۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
artanleather چرم آرتان

وظایف دفاتر پیشخوان دولت

وظایف دفاتر پیشخوان دولت

حتما در حین پیاده روی در خیابان، یکی از تابلوهایی که نظرتان را جلب خواهد کرد، تابلوهای دفاتر پیشخوان دولت هستند. شاید با دیدن این تابلوهای متعدد از خود پرسیده باشید که واقعا چه نیازی به اینهمه دفاتر پیشخوان دولت است و مگر در این مراکز چه اموری انجام می‌شود که با گذر کردن از هر چند خیابان باید یکی از آنها را مشاهده کرد؟

این دفاتر از سال ۸۸ بهره‌برداری و رسما کار خود را آغاز کردند. مطابق برنامه‌ریزی‌هایی که ابتدا صورت گرفت به ازای هر ۲۰ هزار نفر یک دفتر پیشخوان الکترونیک باید ایجاد شود. این دفاتر، خدمات دولتی را به صورت الکترونیکی در اختیار ارباب رجوع قرار می‌دهند و به همین منظور هم ایجاد شده‌اند و تلاش شده مانع موازی کاری در دستگاه‌های دولتی بشوند. در این دفاتر خدمات بسیار زیادی ارائه می‌شود و دولت با ایجاد این دفاتر مانع از اتلاف وقت عموم مردم در اداره‌های دولتی شده است.

امور محوله ثبت احوال

تا پیش از ایجاد دفاتر پیشخوان دولت عموم مردم باید برای انجام امور ثبت احوالی خود به ادارت شلوغ و سنتی ثبت احوال با انبوهی کاغذ و پرونده انبار شده در بایگانی‌ها مراجعه می‌کردند و همین موضوع هم باعث ایجاد صف‌های طویل و گاه اتلاف وقت برای انجام این کارها می‌شد. اما حالا با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت امور ثبت احوالی نظیر دریافت شناسنامه المثنی، تغییر نام خانوادگی، ثبت وقایع ازدواج و طلاق، کارت ملی المثنی، تعویض کارت ملّی، تعویض شناسنامه، درخواست هیات حل اختلاف و صدور گواهی تجرد را انجام دهند . فقط باید توجه داشته باشند که برای انجام هر کدام از این کارها باید مبالغی را پرداخت کنند و مدارکی را همراه خود داشته باشند.

امور مربوط به شرکت آب و فاضلاب

انجام تمامی امور مربوط به شرکت آب و فاضلاب در دفاتر پیشخوان دولت امکان پذیر است. این خدمات اعم از حوادث آب و فاضلاب تفکیک و ادغام انشعاب، انشعاب آب، تغییر محل، سطح و مسیر، قطع و وصل انشعاب، تعیین قطر انشعاب با ظرفیت قراردادی، تغییر انشعاب آب موقت به دائم، تعویض کنتور خراب، بررسی ترکیدگی لوله آب، درخواست واحد شماری، صدور تسویه حساب آب­بها، درخواست اصلاح قبض آب مصرفی، تغییر نام مشترک، جابجایی کنتور و انشعاب فاضلاب است که ارباب رجوع به جای رفتن به شرکت آب و فاضلاب منطقه خود که احتمالا راه زیادی را برای رسیدن به آن باید طی کند با مراجعه به دفاتر پیشخوان به راحتی می‌توانند امور مربوطه را انجام دهند.

امور مربوط به شرکت گاز و توانیر

حتما برای یک بار هم که شده گذرتان به شرکت گاز یا برق خورده است و می‌دانید برای انجام یک کار ساده باید چقدر زمان صرف کنید. دفاتر پیشخوان دولت مانند باجه‌های بیشتری برای ادارات دولتی هستند که با انجام امور مربوط به شرکت گاز و برق مانع اتلاف وقت شما خواهند شد. این امور عبارت است از وصل جریان گاز مشترکین بدهکار، قطع جریان گاز به علت تخریب و نوسازی، ثبت انشعاب جدید، ثبت درخواست افزایش و کاهش قدرت و ثبت درخواست آزمایش کنتور.

 

۰۶ تیر ۰۰ ، ۱۳:۳۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
artanleather چرم آرتان

شناخت وظایف و خدمات الکترونیک قضایی

راهنمای مشاهده ابلاغیه‌ها

یکی از مهم‌ترین امکاناتی که سایت ثنا در اختیارتان قرار می‌دهد، امکان مشاهده و دریافت ابلاغیه‌های دادگاه است. راهکار این است که بعد از تکمیل مراحل ثبت نام در سامانه ثنا، نخست بر روی لینک زیر کلیک کرده و وارد سامانه شوید: اینجا

مرحله بعدی این است که شماره ملی و رمز شخصی‌تان را وارد کنید٬ در این مرحله برای شما یک کد فعال‌سازی ارسال می‌شود که باید آن را از پیامک دریافتی مشاهده و وارد کنید. در نظر داشته باشید همان‌طور که در قسمت استفاده از نرم‌افزار بیان شد، این رمز ۲۴ ساعت اعتبار دارد و در قسمت ابلاغیه‌های جدید، می‌توانید فهرست ابلاغیه‌های قضایی خود را مشاهده کنید.

پیگیری شکایت اینترنتی

این را مد نظر داشته باشید که به هر طریق ممکن باید بتوانید از شکایتی که کرده‌اید و از آخرین وضعیت آن مطلع باشید. آن دسته از افرادی که قصد پیگیری شکایت خود را به صورت اینترنتی دارند، باید ابتدا وارد سایت عدل ایران شوند و در قسمت دسترسی سریع، روی گزینه “ارائه و پیگیری دادخواست و شکواییه” کلیک کرده و اطلاعات مربوط به شماره رهگیری، شماره ملی و شماره همراه خود را وارد کرده و نتیجه را مشاهده کنند. امکان چاپ شکواییه هم برای کسانی که تمایل به چاپ آن دارند٬ وجود دارد. ممکن است کسانی هم باشند که با نحوه ثبت شکایت کیفری آشنایی کافی نداشته باشند. برای این دسته از افراد هم مطلبی هست که می‌توانند با کمک آن شکایت خود را ثبت کنند.

نحوه استفاده از نرم افزار تلفن همراه ثنا

افرادی که دارای تلفن‌های همراه اندروید هستند می‌توانند برای دانلود اپلیکیشن ثنا روی این لینک کلیک کنند.
‌ پس از باز شدن صفحه در قسمت مشخصی از وب‌سایت گزینه‌ای با عنوان «دانلود نرم‌افزار ابلاغ الکترونیک قضایی برای اندروید» وجود دارد که می‌توانید آخرین نسخه نرم‌افزار را از اینجا دانلود و روی دستگاه اندروید نصب کنید. بعد از این کار قادر خواهید بود وارد برنامه شوید، مانند ثبت‌نام در وب‌سایت، در این جا هم باید نوع شخص را مشخص کرده و تعیین کنید که می‌خواهید ثبت‌نام را برای شخص حقوقی انجام دهید یا حقیقی. افراد حقیقی بعد از انتخاب نوع شخص، باید شماره ملی و رمز عبور را وارد کنند. اگر هم برای نخستین بار است که از این نرم‌افزار استفاده می‌کنید و هنوز ثبت‌نام نکرده‌اید، گزینه “تاکنون ثبت‌نام نکرده‌ام” را انتخاب کرده٬ وارد صفحه ثبت‌نام شده و مراحل آن را طی کنید.

 

منبع: https://acas.media/5159/درباره-خدمات-الکترونیک-قضایی-بیشتر-بد/

۰۶ تیر ۰۰ ، ۱۲:۴۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
artanleather چرم آرتان

میوه کپک‌زده را می‌توان خورد؟

خطرناک‌ترین کپک‌ها بیشتر در مواد غذایی همچون غلات، آجیل، کرفس، آب انگور و سیب یافت می‌شوند. برای حفظ سلامتی خود توصیه می‌شود به‌شدت از مصرف این مواد غذایی در صورت کپک‌زدن اجتناب کنید.

mildew  - کپک میوه

به گزارش همشهری‌آنلاین، باشگاه خبرنگاران به نقل از ایت دیس نوشت: شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که میوه کپک‌زده خورده باشید. همواره این سوال در میان مردم وجود دارد که آیا کپک میوه برای سلامتی مضر است. متخصصان آمریکایی می‌گویند طعم میوه کپک‌زده نامطبوع است، اما در بیشتر موارد برای سلامتی بدن خطرناک نیست. در حقیقت کپک‌ها به وفور در مواد غذایی دیده می‌شوند. حتی برخی از این کپک‌ها مانند کپک‌های موجود در پنیر خوردنی هستند.

در مورد میوه در بسیاری از موارد بدون آنکه افراد خود به وجود کپک در آن پی ببرند، اقدام به مصرفش می‌کنند. با این حال، بدن توانایی هضم این کپک‌ها را داشته و مشکلی جدی برای سلامت فرد به وجود نمی‌آید. به طور معمول خوردن میوه کپک زده عوارض جانبی جدی برای فرد به همراه نخواهد داشت. با این حال، ممکن است عوارض جانبی ملایمی همچون حالت تهوع، استفراغ، باد معده، نفخ و اسهال در افراد مصرف کننده میوه کپک‌زده دیده شود. این عوارض به دلیل ناراحتی دستگاه گوارش بروز می‌کند.

خطرناک‌ترین کپک‌ها بیشتر در مواد غذایی همچون غلات، آجیل، کرفس، آب انگور و سیب یافت می‌شوند. برای حفظ سلامتی خود توصیه می‌شود به‌شدت از مصرف این مواد غذایی در صورت کپک‌زدن اجتناب کنید.برای تقویت دستگاه گوارش پس از مصرف میوه کپک‌زده می‌توانید از مواد غذایی تخمیری مانند ماست استفاده کنید. همچنین آب انار می‌تواند به رشد باکتری‌های مفید دستگاه گوارش کمک کند. افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای بوده و یا در رده افراد در خطر قرار دارند (مانند سالمندان، و یا افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف) بسیار ضروری است که از زمان خرید، پخت و مصرف مواد غذایی مختلف نسبت به سالم بودن آن اطمینان حاصل کنند.

۰۱ تیر ۰۰ ، ۱۱:۴۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
artanleather چرم آرتان

رنگ روی بسته‌بندی خمیردندان نشانه سلامتی است؟

رنگ روی بسته‌بندی خمیردندان هیچ نشانه‌ای برای سلامتی همراه خودش ندارد و فقط در حد یک شایعه است.

خمیردندان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از زوم‌لایف، ارتباط رنگ‌های سبز، آبی، قرمز و سیاه روی بسته خمیردندان با محتویات داخل آن چند سالی است که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود. سایت‌های زیادی این موضوع را تایید کرده بودند که اما در نهایت متوجه شدند که شایعی بیش نیست.

مطلبی که به عنوان شایعه در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود؛ زمانی که شما خمیردندان می‌خرید، اگر متوجه قوطی یا لوله خمیر شوید، در پایین آن به یکی از چهار رنگ زیر علامت‌گذاری شده است:

  • اگر علامت رنگ سبز باشد: خمیردندان از مواد طبیعی ساخته شده است.
  • اگر علامت رنگ آبی باشد: خمیردندان از مخلوطی از مواد طبیعی و مواد دارویی ساخته شده است.
  • اگر علامت رنگ قرمز باشد: خمیردندان از مواد طبیعی و مواد شیمیایی ساخته شده است.
  • اگر علامت رنگ سیاه باشد: خمیردندان کاملاً از مواد شیمیایی ساخته شده است.

► این خبر واقعیت ندارد و یک شایعه است

رنگ این مربع‌های کوچک در انتهای قوطی خمیردندان‌ها هیچ معنی خاصی ندارد! مربع رنگی انتهای تیوب خمیردندان فقط نشانه‌ای برای چشم الکتریکی دستگاه بسته‌بندی است و ارتباطی با محتویات آن ندارد زیرا همه خمیر دندان‌ها دارای ترکیبات شیمیایی هستند و خمیر دندان صنعتی طبیعی نداریم! محتویات خمیردندان بر روی بسته‌بندی و در قسمت ingredient قابل مشاهده است.

 

برای آشنایی با رنگ روی بسته بندی خمیردندان اینجا کلیک کنید

۰۱ تیر ۰۰ ، ۱۱:۴۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
artanleather چرم آرتان

آبگوشت قلیه کدو را چگونه بپزیم

دیگر گذشت آن زمانی که بچه‌ها برای آنکه حتی یک تکه دنبه کوچک بهشان برسد، سرسفره از سر و کول هم بالا می‌رفتند، بچه‌های امروز را فقط می‌شود با غذاهای فست‌فودی مضر مثل انواع پیتزاها و ساندویچ‌ها خوشحال کرد.

آشنایی با روش تهیه آبگوشت زیره - غذای محلی کرمانی‌ها

به گزارش همشهری آنلاین در این پرونده دستور پخت انواع آبگوشت و ترشی مختلف آمده است. آنها را بپزید و ذائقه اهالی خانه را تغییر دهید.

آبگوشت قلیه کدو

پاییز فصل کدو حلوایی است. با کدو حلوایی انواع و اقسام غذاها و حتی شیرینی‌ها و دسرها را می‌پزند ولی آبگوشت یزدی‌ها یک چیز دیگری است. این آبگوشت به خاطر جایگزین کردن کدو حلوایی به جای سیب‌زمینی، طعم و مزه کاملا متفاوتی دارد. در ضمن به جای نخود و لوبیا هم از ماش و لوبیا چیتی در آن استفاده می‌شود.

مواد لازم
۵۰۰ گرم گوشت گوسفند آبگوشتی
۲ /۱ پیمانه لوبیا چیتی
۲ /۱ پیمانه ماش
۲۵۰ گرم کدو حلوایی زرد
۴ ق س پیاز داغ
۱ ق س آرد سفید
کمی روغن
کمی دارچین (به دلخواه)
زردچوبه، نمک و فلفل به میزان لازم

۰۱ تیر ۰۰ ، ۱۱:۴۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
artanleather چرم آرتان

فوت و فن درست کردن کوفته برنجی

کوفته برنجی از غذاهای اصیل و بسیار خوشمزه ایرانی است و تقریبا همه آن را دوست دارند. کوفته برنجی به روش‌های مختلف طبخ می‌شود که ما در ادامه فقط یکی از انواع آن را آموزش داده‌ایم.

کوفته برنجی - کوفته قلقلی - آشپزی - تغذیه - غذا

به گزارش همشهری‌آنلاین، کوفته برنجی از غذاهای اصیل و بسیار خوشمزه ایرانی است و تقریبا همه کوفته دوست دارند. کوفته انواع متفاوتی دارد اما کوفته برنجی بیشتر از بقیه انواع کوفته رایج است. کوفته برنجی هم با نان مصرف می‌شود و هم بدون نان خورده می‌شود. همچنین کوفته برنجی را می‌توان در اندازه‌ها و شکل‌های مختلفی درست کرد.

پیشنهاد می‌شود کوفته برنجی را برای ناهار تهیه کنید چون این غذا نسبتا سنگین است و بهتر است برای شام مصرف نشود. به دلیل اینکه مواد اولیه برای تهیه کوفته برنجی دارای خواص و ویتامین‌های زیادی هستند، در نتیجه کوفته برنجی غذایی بسیار مقوی و پرخاصیت است.

کوفته برنجی را اگر با رعایت تمام نکات ریز تهیه کنید، حتما در آخر آشپزی می‌توانید یک غذای خوب داشته باشید؛ کوفته برنجی به روش‌های مختلف طبخ می‌شود که ما در ادامه فقط یکی از انواع آن را با شیوه سانازسانیا آموزش داده‌ایم.

 

منبع: https://www.hamshahrionline.ir/news/601232/طرز-تهیه-کوفته-برنجی-فوت-وفن-درست-کردن-این-غذای-ایرانی

    ۰۱ تیر ۰۰ ، ۱۱:۴۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
    artanleather چرم آرتان

    طرز تهیه مرغ شکم‌پر بدون فر

    مرغ شکم‌پر یکی از غذاهای پرطرفدار است که علاوه بر داشتن طعمی دلچسب و لذیذ، اشتهابرانگیز نیز هست. در این مطلب با طرز تهیه مرغ شکم‌پر بدون فر آشنا می‌شوید.

    مرغ شکم پر - آشپزی - غذا - تغذیه

    به گزارش همشهری آنلاین، مرغ شکم‌پر یکی از غذاهای سنتی و همچنین مجلسی ایرانی است. این غذای لذیذ و پرطرفدار بر پایه مرغ است که درون آن با مواد خوشمزه‌ای که ارزش غذایی بالایی نیز دارند پر می‌شود. مرغ شکم‌پر به روش‌های متنوعی نیز طبخ می‌شود؛ مرغ شکم‌پر در فر و بدون فر. در اینجا به شما طرز تهیه مرغ شکم‌پر خوشمزه و آسان در فر را آموزش می‌دهیم.

    طرز تهیه مرغ شکم‌پر

    ► مرحله اول

    برای آماده کردن مرغ شکم‌پر اولین مرحله شستن و تمیز کردن مرغ است. مرغ را بدون اینکه به پوست رویی آن آسیب برسانید شسته و محتویات شکمی آن را تخلیه کنید. بعد آن را درون یک آبکش قرار دهید تا آب آن کاملاً خشک شود.

    ► مرحله دوم

    تا مرغ شما خشک می‌شود فرصت دارید که مواد میانی در طرز تهیه مرغ شکم‌پر را آماده کنید. پیاز را خلالی ریز کنید و نیمی از آن را به همراه ۲ حبه سیر رنده شده درون مقداری روغن تفت دهید.

    وقتی پیاز سبک و طلایی شد زرشک‌های شسته شده را به آن اضافه کنید. یک دقیقه برای تفت دادن زرشک به همراه پیاز و سیر کافی است.

    حالا نعناع، گردوها و نصف آلو بخاراها را به ترتیب به مواد اضافه کنید. هرکدام را یک الی دو دقیقه با مواد تفت دهید و در نهایت حرارت را خاموش کنید.

     

    منبع: https://www.hamshahrionline.ir/news/281569/طرز-تهیه-مرغ-شکم-پر-بدون-فر

    ۰۱ تیر ۰۰ ، ۱۱:۴۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
    artanleather چرم آرتان