با وجود تکنولوژی‌های جدید صنعت چاپ، دیگر هیچ ایده‌ای نیست که نتوانید پیاده‌سازی کنید. از چاپ روی فیبر و MDF گرفته تا حکاکی روی چوب، دستگاه‌های مجهز آی آر چاپ به شما کمک می‌کنند تا ناممکن‌ها را ممکن کنید! می‌خواهید با چاپ روی چوب طرح ابر و باد سنگ را ایجاد کنید؟ یا شاید قصد دارید یک تصویر فانتزی از شخصیت مورد علاقه خود را روی زیر لیوانی چوبی چاپ کنید؟ راه حل پیش ماست. با سرویس چاپ روی چوب آی آر چاپ می‌توانید هر چیزی که می‌خواهید را روی متریال‌های چوبی مختلف پرینت کنید.

چاپ نوشته روی چوب

 

چاپ روی چوب چه کاربردهایی دارد؟

برای مصارف مختلفی می‌شود از سرویس چاپ روی چوب یا MDF استفاده کرد. فرقی نمی‌کند بخواهید کار با تعداد بالا سفارش دهید یا تعداد محدود. این نوع از چاپ می‌تواند در انواع کارهای هنری و تبلیغاتی شما مورد استفاده قرار گیرد. از آنجایی که محدودیت رنگی در چاپ وجود ندارد، می‌توانید حتی عکس عزیزان خود را به طور مستقیم روی ام دی اف یا فیبر چاپ کنید و به آنها هدیه بدهید. یا طرح روی ساز کاخن خود را از قبل انتخاب و روی چوب آن چاپ کنید.

 

روی چه چوب‌هایی می‌توان چاپ کرد؟

به طور خلاصه می‌شود گفت که چاپ نوشته روی چوب که سطحی صاف و صیقلی داشته باشند انجام می‌شود. به همین دلیل چوب کار شده، تخته، فیبر یا MDF می‌توانند گزینه‌های خوبی برای چاپ باشند. از چاپ روی ام دی اف بیشتر برای ساخت کابینت یا کمدهایی استفاده می‌شود که می‌خواهند قبل از ساخت، طرح روی آن‌ها آماده باشد. از آنجایی که این نوع متریال استحکام خوبی هم دارد، حتی می‌تواند توسط یک دستگاه چاپ باکیفیت، طرحی از سنگ اوپن آشپزخانه روی آن چاپ شود و به عنوان پیشخوان یا سنگ کنار ظرفشویی مورد استفاده قرار گیرد.

از چاپ روی فیبر بیشتر برای فضاهایی استفاده می‌شود که قرار است با بودجه کمتری دکور شوند. سازه‌های نمایشگاهی به خاطر اینکه پس از گذشت مدت زمان کمی، کاربرد خود را از دست می‌دهند، معمولاً با فیبر ایجاد می‌شوند. اما برای وسایلی که باید از نظر ضخامت نازک‌تر باشند، به سراغ چاپ روی تخته (تخته ۳‌لا) می‌رویم. برای چاپ مستقیم طرح روی پازل چوبی یا قاب عکس نیز می‌توان از چاپ روی چوب استفاده کرد.