سئو وب

۴ مطلب در تیر ۱۴۰۱ ثبت شده است

سیم ارت

سیم ارت به معنای سیم اتصال به زمین است و کاربرد اصلی این سیم ممانعت از برق گرفتگی می باشد. به طور کلی سیم کابلی است که به طور تقریبی در تمامی دستگاه ها و تجهیزات الکتریکی وجود دارد.

در واقع امکان نشت جریان اتفاقی است که در بسیاری از مدارات الکترونیکی وجود دارد و در مواردی این نشتی توسط بدنه های فلزی و یا قطعات هادی دیگر به قسمت های سطحی لوازم برقی می رسد و به همین علت با لمس یک وسیله مقداری جریان الکتریسیته به بدن انسان منتقل می شود که این اتفاق در مواردی باعث برق گرفتگی و یا آسیب رسیدن به آن وسیله می شود. کابل ارت با انتقال نشتی جریان برق به زمین از برق گرفتگی و آتش سوزی جلوگیری می نماید.

به همین علت لازم است برای کاربری بیشتر و بهتراز لوازم الکتریکی حتما از سیم ارت به کار گرفته شود.

کابل ارت امروزه در صنایع مختلف استفاده می شود و در صنایع مسکونی نیز گاها از آن استفاده می شود.

هرجا سخنی از اتصال به زمین در مورد دستگاه های الکترونیکی باشد، الزاماً به این معنی نیست که باید یک سیم از دستگاه به زمین متصل شود.

یک دستگاه الکترونیکی هنگام روشن کردن، نیازمند برق منفی و مثبت است. برق مثبت همان سیمی است که دارای ولتاژ و آمپر بوده و به ورودی مدار متصل می شود، در مقابل سیم منفی دارای هیچ نوع برقی نیست و به خروجی مدار (خروجی برق) متصل می شود تا برق از مثبت به منفی برود، که در این حالت دستگاه برقی می تواند کار کند، زیرا بایستی برق جریان پیدا کند و بدون اتصال سیم منفی جریان برق برقرار نمی شود. به سیم منفی هم در واقع سیم اتصال به زمین یا همان کابل ارت گفته می شود.

 

کاربرد سیم ارت در سیم کشی خانه

از سیم ارت در تمام وسایل برقی خانگی همچون یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، کولر، مایکروفر، اجاق گازهای دارای ترموکوبل و … می توان استفاده نمود.

همچنین جهت ممانعت از انتقال مواد قابل اشتعال و ایجاد الکتریسیته ساکن هنگام تعمیرات الکتریکی نیز از آن استفاده می شود.

هدف از ایجاد سیستم ارتینگ در دستگاه های الکترونیکی خانگی این است که در صورت اتصال سیم فاز یا نول دستگاه به بدنه آن و در حالتی که نشتی جریان برق وجود دارد، این جریان نشتی به وسیله کابل ارت به زمین منتقل شود.

البته استفاده از آن در صنایعی که با برق فشار قوی سر و کار دارند با اهمیت تر است، زیرا جریان های الکتریکی فشار قوی بسیار خطرناک تر از جریان های برق شهری بوده و در صورت عدم استفاده از آن امکان ایجاد خطرات جبران ناپذیری وجود دارد.

در حال حاضر به جز کارخانه ها و صنایع تولید برق اکثر ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری برای سیم کشی های برق خود از سیم و کابل بهره می برند.

این سیم از یک سو به وسایل الکتریکی و الکترونیکی و از سوی دیگر به سیستم های لوله کشی آب یا چاه ارت اتصال می یابد که البته استفاده از چاه ارت ایمن تر است. تمام وسایل الکتریکی و الکترونیکی باید کابل اتصال به زمین داشته باشند، اما در وسایلی که بدنه آن ها رساناست حتماً بایستی سیم ارت را به کار ببرند.

 

۲۹ تیر ۰۱ ، ۱۵:۵۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
artanleather چرم آرتان

چاپ نوشته روی چوب

با وجود تکنولوژی‌های جدید صنعت چاپ، دیگر هیچ ایده‌ای نیست که نتوانید پیاده‌سازی کنید. از چاپ روی فیبر و MDF گرفته تا حکاکی روی چوب، دستگاه‌های مجهز آی آر چاپ به شما کمک می‌کنند تا ناممکن‌ها را ممکن کنید! می‌خواهید با چاپ روی چوب طرح ابر و باد سنگ را ایجاد کنید؟ یا شاید قصد دارید یک تصویر فانتزی از شخصیت مورد علاقه خود را روی زیر لیوانی چوبی چاپ کنید؟ راه حل پیش ماست. با سرویس چاپ روی چوب آی آر چاپ می‌توانید هر چیزی که می‌خواهید را روی متریال‌های چوبی مختلف پرینت کنید.

چاپ نوشته روی چوب

 

چاپ روی چوب چه کاربردهایی دارد؟

برای مصارف مختلفی می‌شود از سرویس چاپ روی چوب یا MDF استفاده کرد. فرقی نمی‌کند بخواهید کار با تعداد بالا سفارش دهید یا تعداد محدود. این نوع از چاپ می‌تواند در انواع کارهای هنری و تبلیغاتی شما مورد استفاده قرار گیرد. از آنجایی که محدودیت رنگی در چاپ وجود ندارد، می‌توانید حتی عکس عزیزان خود را به طور مستقیم روی ام دی اف یا فیبر چاپ کنید و به آنها هدیه بدهید. یا طرح روی ساز کاخن خود را از قبل انتخاب و روی چوب آن چاپ کنید.

 

روی چه چوب‌هایی می‌توان چاپ کرد؟

به طور خلاصه می‌شود گفت که چاپ نوشته روی چوب که سطحی صاف و صیقلی داشته باشند انجام می‌شود. به همین دلیل چوب کار شده، تخته، فیبر یا MDF می‌توانند گزینه‌های خوبی برای چاپ باشند. از چاپ روی ام دی اف بیشتر برای ساخت کابینت یا کمدهایی استفاده می‌شود که می‌خواهند قبل از ساخت، طرح روی آن‌ها آماده باشد. از آنجایی که این نوع متریال استحکام خوبی هم دارد، حتی می‌تواند توسط یک دستگاه چاپ باکیفیت، طرحی از سنگ اوپن آشپزخانه روی آن چاپ شود و به عنوان پیشخوان یا سنگ کنار ظرفشویی مورد استفاده قرار گیرد.

از چاپ روی فیبر بیشتر برای فضاهایی استفاده می‌شود که قرار است با بودجه کمتری دکور شوند. سازه‌های نمایشگاهی به خاطر اینکه پس از گذشت مدت زمان کمی، کاربرد خود را از دست می‌دهند، معمولاً با فیبر ایجاد می‌شوند. اما برای وسایلی که باید از نظر ضخامت نازک‌تر باشند، به سراغ چاپ روی تخته (تخته ۳‌لا) می‌رویم. برای چاپ مستقیم طرح روی پازل چوبی یا قاب عکس نیز می‌توان از چاپ روی چوب استفاده کرد.

 

۲۹ تیر ۰۱ ، ۱۱:۵۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
artanleather چرم آرتان

چاپ عکس روی فلز

امروزه در حوزه‌های مختلفی برای چاپ تبلیغات، لوح‌ها، هدایا و دکوراسیون‌های داخلی و خارجی از چاپ فلز استفاده می‌شود که نسبت به سایر متریال‌های مورد استفاده از کیفیت چاپی و ماندگاری بالاتری برخوردار هستند. آن دسته از افرادی که به دنبال تبلیغ کار خود با استفاده از چاپ فلز هستند می‌دانند که استفاده از فلز علاوه بر منحصر بفرد بودن، دارای مزایای دیگری چون ماندگاری در برابر شرایط مختلف و کاهش درصد آسیب است. با توجه به همه این مسائل در این مقاله از آی آر چاپ قصد داریم به طور کامل بررسی کنیم که منظور از چاپ روی فلز چیست و چه مزایایی دارد؟

 

بهترین روش‌های چاپ روی فلز؟

معمولا برای چاپ مستقیم روی فلز از روش‌هایی مانند چاپ تامپو و چاپ سیلک استفاده می‌شود ولی محدودیتی که این روش‌ها دارند این است که نمی‌توانند از رنگ های ‌متنوع پشتیبانی کنند و در ضمن کیفیت چاپ و رزولوشن آن‌ها نسبت به دستگاه‌های جدید پایین‌تر است. چاپ فلت بد روی فلز روشی است که توسط دستگاه چاپ uv یا همان دستگاه چاپ فلت بد (flat bed) انجام می‌شود که دستگاه چاپ روی سطوح سخت است. این دستگاه در واقع دستگاه چاپ رنگی روی فلز است که روی انواع فلز اعم از گالوانیزه، آلومینیوم، استیل و آهن کار چاپ را انجام می‌دهد. چاپ روی فلز کاربردهای متنوعی در حوزه چاپ تابلوهای اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی، ابزارآلات، لوگوها و برچسب‌های فلزی دارد. در ادامه با ما باشید تا در این مورد بیشتر بدانید.

چاپ فلت بد چیست؟

فلت بد همانطور که از نامش پیداست دستگاهی دارای یک صفحه صاف و تخت است که ورقه‌های فلز برای چاپ روی آن قرار می‌گیرند. یکی از مزایای چاپ فلت بد برای کاربران این است که به راحتی می‌توانند ارتفاع را نسبت به قطر کار تغییر دهند. چاپ روی فلز در دستگاه‌های دیجیتال انجام می‌گردد که در آنها از اشعه فرابنفش برای خشک کردن جوهر در چاپ استفاده می‌شود. تفاوت چاپ یووی و چاپ اکوسالونت نیز در نحوه خشک کردن جوهر است؛ که در چاپ فلت بد، جوهر سریعتر توسط پرتو فرابنفش خشک شده و چون به طرح حجم می‌دهد باعث می‌شود که طرح مورد نظر برجسته دیده شود.

قیمت چاپ روی فلز

برای کاهش قیمت چاپ عکس روی فلز چند توصیه را جدی بگیرید.  اول از اینکه بهتر است که از رنگ سفید در طرح خود استفاده نکنید چرا که این کار هزینه کار شما را بالاتر خواهد برد. برای داشتن طرح سفید بهتر است که رنگ فلز و زمینه اصلی چاپ، سفید باشد. نکته دیگر اینکه برای کاهش هزینه چاپ بهتر است تا می‌توانید تعداد نوبت های چاپ را کاهش دهید. برای مثال اگر ۴ قطعه ۵۰ در ۲۰۰ سانتیمتر دارید بهتر است یک طرح ۲۰۰ در ۲۰۰ سانتیمتر داشته باشید و هر ۴ قطعه را در یک نوبت چاپ کنید و بعد از آن به برش قطعه بزرگ بپردازید.

کار دیگری که باید انجام دهید تا هزینه‌های شما کاهش پیدا کند این است که در هنگام خرید ورق دقت کنید که شکم نداشته باشد. در این صورت ممکن است در هنگام چاپ به مشکل برخورید و به کیفیت لازم نرسید. معمولاً در صورتی که ورق شما شکم داشته باشد تعداد رفت و برگشت‌های دستگاه چاپ UV توسط اپراتور زیاد می‌شود و در  نتیجه هزینه چاپ شما بالاتر خواهد رفت.

 

 

۲۲ تیر ۰۱ ، ۱۴:۱۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
artanleather چرم آرتان

دانلود فیلم چند میگیری گریه کنی 2

فیلم چند میگیری گریه کنی 2

بهرام،پسرشایسته پس ازسی سال دوری ازآمریکا برای گرفتن ارث پدری به ایران می آیدغافل از اینکه برای بدست آوردن میراث پدرش،طبق وصیت پدرش، می بایست هفت مراسم عزابرای هفت خانواده بی بضاعت بگیرد وخودش هم دراین مراسم حضورتاثیر گذار داشته باشد. فیلم چند میگیری گریه کنی 2 یک فیلم کمدی می باشد.

عوامل فیلم چند میگیری گریه کنی 2

کارگردان : علی توکل‌نیا / تهیه‌کننده : علی توکل‌نیا ، حسن توکل‌نیا / نویسنده : رحیم بهبودی‌فر /موسیقی : سید حامد تهرانی علوی / فیلم‌بردار : امیر معقولی / تدوین‌گر : حامد حسینی / بازیگران : ابوالفضل پورعرب ، حامد آهنگی ، محیا دهقانی ، اشپیتیم آرفی ، عباس جمشیدی‌فر ، حمید لولایی ، اسدالله یکتا ، مهران رجبی ، گیتی معینی ، پیمان یونسی ، بهروز خوش‌فطرت ، هستی فرحی ، شیما سادات احمدی ، فرشاد حسینی‌موحد ، سعید جلیلی ، امیرحسین مسلمی ، مرجان شکوفکی ، امیرعلی پیرهادی ،

دانلود فیلم چند میگیری گریه کنی 2

جهت اعتلای فرهنگ کپی رایت لطفا از دانلود فیلم چند میگیری گریه کنی 2 بصورت غیرقانونی اجتناب نمایید.

خرید بلیت فیلم چند میگیری گریه کنی 2

برای خرید بلیت فیلم چند میگیری گریه کنی 2 بصورت قانونی و مطمئن می توانید از رسمی فروش بلیط سینما، ایران تیک، اقدام نمایید.

 

خرید بلیت فیلم چند میگیری گریه کنی 2 

۰۷ تیر ۰۱ ، ۱۳:۳۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
artanleather چرم آرتان