سئو وب

۸ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

بررسی سخت افزار و نرم افزار 20i

همان‌طور که بیان شد گوشی honor 20i یک گوشی میان رده است که برای کسانی که قصد خرید یک گوشی اقتصادی را دارند کاربردی است. این گوشی در نسخه پایه 64 گیابایت با حافظه داخلی 6 گیابایت منتشر شده است. چیپست به کار رفته در این موبایل هوشمند از نوع Kirin 710 است که از جی پی یو Mali G51 استفاده می‌نماید. خریداران این موبایل هوشمند باید بدانند که با توجه به سخت افزار تعبیه شده، شاید نتوان انتظار انجام فعالیت‌های سنگین را داشت.

هواوی به صورت پیش فرض در این گوشی از اندروید 9 استفاده کرده است تا بخش نرم افزاری گوشی به جدیدترین اندروید مجهز باشد. پشتیبانی هواوی به صورت دو ساله از بخش نرم افزاری این امکان را به کاربران می‌دهد که با خیال راحت بتوانند از این گوشی استفاده کنند. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات گوشی فوق، عدم پشتیبانی از نسل جدید اینترنت یعنی نسل 4.5 است.

مشخصات درج شده در بخش سخت افزاری نشان می‌دهد که Honor 20i دارای شبکه LTE Cate 4 با سرعت 150 مگابایت بر ثانیه است که اینترنت پرسرعتی را به کاربران ارائه می‌دهد. افرادی که به حافظه بیشتر برای فعالیت‌های روزمره خود نیاز دارند می‌توانند خرید گوشی Honor 20i با حافظه 128 گیابایت را در برنامه خرید خود قرار دهند.

بررسی گوشی هواوی آنر 20 لایت و خرید گوشی هواوی آنر 20i وهواوی Honor 20i

دوربین؛ نقطه قوت آنر 20i

یکی از بخش‌هایی که هواوی در تولید آن سنگ تمام گذاشته است، بخش دوربین گوشی آنر 20 ای است. وجود سه لنز اصلی در پشت گوشی باعث شده است تا کاربران بتوانند تصاویر قابل توجهی را ثبت نمایند. آنر در این گوشی از لنز اصلی 24 مگاپیکسلی استفاده کرده است. این دوربین از گشودگی دریچه دیافراگم 1.8 در کنار لنز‌ 8 مگاپیکسلی بهره می‌برد. وجود لنز فوق عریض در آنر 20i باعث شده است تا کاربران بتوانند تصاویر بسیار مناسبی را ثبت نمایند.

با نگاه به بخش فیلمبرداری گوشی می‌توان گفت که نرم افزار دوربین اجازه ضبط فیلم با نرخ فریم 30 و 60 بر ثانیه را به کاربران می‌دهد. افرادی که از یک گوشی میان رده انتظار دوربین مناسب را دارند می‌توانند با استفاده از بخش دوربین این گوشی فیلم‌های فول اچ دی ضبط نمایند. طراحی دوربین سلفی در آنر 20i به کاربران این امکان را می‌دهد که عکس‌های سلفی جذابی را ثبت کنند.

باتری قدرتمند به همراه فناوری شارژ سریع

میان رده آنر 20i از یک باتری 3400 میلی آمپری استفاده می‌نماید. باتری تعبیه شده در این گوشی غیرقابل جداسازی توسط کاربر است. آنر 20 ای با داشتن فناوری شارژ سریع 10 واتی روانه بازار شده است. وجود باتری قدرتمند به همراه سخت افزار بهینه باعث شده است تا شارژدهی گوشی رضایت بخش باشد. هواوی در تولید آنر 20i از پورت میکرو یو اس بی استفاده کرده است. کاربران در سریع‌ترین زمان ممکن قادر خواهند بود تا باتری گوشی خود را شارژ کنند.

جمع بندی

آنر 20 ای یک موبایل میان رده با برچسب قیمتی 210 یورویی در بازارهای جهانی است. کسانی که به دنبال خرید یک گوشی میان رده مناسب با امکانات قابل قبول هستند می‌توانند آنر 20i را در برنامه خرید خود قرار دهند. از ویژگی‌های دیگر آنر 20 ای می‌توان به سنسور اثر انگشت، شتاب سنج، سنسور مجاورت و قطب نما اشاره کرد. گوشی honor 20i یک گوشی مناسب و مقرون به صرفه با ارائه دوربین قدرتمند و باتری رضایت بخش است. افراد با خرید آنر 20i ضمن خرید یک گوشی میان رده باکیفیت می‌توانند در هزینه‌های خود به شکل قابل توجهی صرفه جویی کنند.

برای خرید گوشی honor 20i اینجا کلیک کنید

۲۸ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۵:۴۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
artanleather چرم آرتان

خرید گوشی شیائومی mi a3

رابط کاربری گوشی Mi A3

وجود رابط کاربری اندروید وان در این موبایل هوشمند، باعث تجربه نزدیک کاربران به اندروید خالص شده است. شیائومی به صورت پیش فرض در تولید این گوشی از اندروید 9 استفاده کرده است تا کاربران با پشتیبانی دو ساله از بخش‌های مختلف سیستم عامل، بتوانند به راحتی با گوشی کار کنند. بخش ناوبری گوشی و تنظیمات سریع، می‌تواند نیاز کاربران در زمینه نرم افزاری مرتفع نماید. شاید به عنوان مهم‌ترین نقطه ضعف رابط کاربری Mi A3 بتوان به ژست‌های حرکتی ناکارآمد اشاره کرد.

در بخش نرم‌افزاری کاربران می‌توانند از قابلیت‎‌های متنوع گنجانده شده در گوشی استفاده کنند. اگر به عنوان یک گوشی میان رده بخواهید فعالیت‌های روزمره خود را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهید، نرم افزار داخلی تعبیه شده برای Mi a3 می‌تواند برای شما کاربردی باشد.

دوربین گوشی

شیائومی بر خلاف گوشی Mi A2 در این موبایل از یک دوربین با ماژول سه گانه استفاده کرده است. دوربین اصلی گوشی 48 مگاپیکسل و دوربین دوم 8 و حسگر عمیق موبایل 2 مگاپیکسل است. شیائومی با طراحی مناسب دوربین و قرار دادن لنز‌های با کیفیت عملکرد دوربین را نسبت به گذشته بهبود بخشیده است. حالت‌های مختلف فیلم برداری در این گوشی وجود دارد که کاربران با فعال کردن آنها می‌توانند تصاویر و فیلم‌های مناسبی را ثبت نمایند.

دوربین شیائومی MI A3 قادر است تا در طول روز تصاویر با جزئیات فراوان را ثبت نماید. عکس‌های ثبت شده در تاریکی دارای نویز زیادی هستند که جزئیات را به خوبی نمایش نمی‌دهند.

سخت افزار و باتری

شیائومی در بخش سخت افزاری از جدیدترین میان رده کوالکام برای تولید این گوشی هوشمند استفاده کرده است. پردازنده 11 نانومتری اسنپدراگون 665، قادر است تا فعالیت‌های روزمره کاربران را به راحتی انجام دهد. می ای 3 در بازارهای جهانی در دو نسخه مختلف 64 و 128 گیابایتی با حافظه رم 4 وجود دارد. وجود بهینه سازی در بخش سخت افزار این گوشی باعث شده است تا باتری 4030 میلی آمپر ساعتی گنجانده شده بتواند یک روز کامل جوابگوی نیاز کاربران باشد. با توجه به ارتقا لیتوگرافی پردازنده و کاهش فرکانس هسته‌ای می‌توان انتظار شارژدهی بسیار خوب باتری را داشت.

Xiaomi Mi A3 launched in India: Android One, triple camera on a budget

جمع بندی

اگر به گوشی‌های چینی برند شیائومی علاقه‌مند هستید و قصد دارید تا با یک هزینه معقول گوشی مناسب تهیه کنید می‌توانید نگاهی به گوشی Mi a3 داشته باشید. این گوشی به نسبت Mi a2 دارای پیشرفت‌های زیادی است که باعث رضایت خاطر کاربران خواهد شد. از نقاط قوت Mi a3 می‌توان به پشتیبانی نرم افزاری عالی، شارژدهی مناسب، ارتقای دوربین گوشی نسبت به نسل قبل اشاره کرد.

۲۸ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۵:۰۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
artanleather چرم آرتان

طرز تهیه خمیر پیتزا خمیر ترد و پفکی

درست کردن خمیر پیتزای خانگی اصلا کار سختی نیست. اگر روش کار را بلد باشید خیلی راحت می‌توانید با صرف زمانی اندک، خمیری خوشمزه درست کنید. در این مطلب طرز تهیه خمیر پیتزا با روشی آسان و سریع آموزش داده شده است.

به گزارش همشهری آنلاین، طرز تهیه خمیر پیتزای خانگی اصلا کار سختی نیست. اگر روش کار را بلد باشید خیلی راحت می‌توانید با صرف زمانی اندک، خمیری خوشمزه درست کنید و شام درجه‌یکی برای خود ترتیب بدهید یا خمیر را درون فریزر بگذارید و بعدا در فرصتی مناسب پیتزایی خوشمزه و عالی با آن فراهم کنید. در ادامه طرز تهیه خمیر پیتزای خانگی ترد و پفکی را با روشی آسان و سریع آموزش خواهیم داد.

  • مراحل و طرز تهیه خمیر پیتزا

۱- حل کردن مایه‌ خمیر در آب

مایه‌ خمیر را در آب حل کنید. آب را در یک کاسه یا ظرفی با اندازه‌ متوسط برای مخلوط کردن بریزید. مایه‌ خمیر و آب را با هم مخلوط کنید و ۳ تا ۵ دقیقه به آن زمان بدهید تا مایه‌ خمیر در آب حل بشود.

۲- ورز دادن خمیر

نمک، آب و خمیرمایه حل‌شده در آب را به آرد اضافه کنید تا خمیر به دست آید. خمیر را به‌مدت ۵ دقیقه ورز بدهید تا یک گلوله خمیری یکدست و کمی چسبناک درست شود که کش می‌آید. ورز دادن خمیر به‌مدت ۵ تا ۸ دقیقه با دست روی پیشخوان یا به کمک همزن با درجه سرعت متوسط به شکل‌گیری خمیری خوب کمک می‌کند. اگر خمیر به دست یا کاسه می‌چسبد و مانند یک آدامس بادکنکی شده، بهتر است یک قاشق غذاخوری آرد به آن اضافه کنید، البته ممکن است لازم باشد چند بار این کار را تکرار کنید تا کار با آن ساده‌تر بشود. یادتان باشد در اضافه کردن آرد زیاده‌روی نکنید.

► بعد از درست شدن خمیر، چند انتخاب پیش رو دارید:

۱- بلافاصله از خمیر استفاده کنید.

اگر عجله دارید، خمیر را بلافاصله بعد از درست کردن استفاده کنید. اما یادتان باشد که خمیر پُف نکرده و اگر با آن پیتزا درست کنید، خمیری نازک و تُرد خواهید داشت.

۲- اجازه بدهید خمیر یک تا یک ساعت و نیم استراحت کند.

کاسه‌ مخلوط کردن خمیر را تمیز کنید، سپس کاسه و خمیر را کمی با روغن زیتون چرب کنید. خمیر را به کاسه بازگردانید، روی آن را بپوشانید و یک ساعت تا یک ساعت و نیم ساعت صبر کنید تا خمیر پُف کند.

۳. خمیر را در فریزر نگهداری کنید.

خمیر و ظرفی که می‌خواهید خمیر را در آن نگهداری کنید کمی با روغن زیتون چرب کنید. خمیر را می‌توانید تا ۳ روز در فریزر نگهداری کنید. اگر زمان کافی در اختیار دارید، قبل از فریز کردن خمیر، ۳۰ دقیقه اجازه بدهید که پُف کند و بعد آن را در فریزر بگذارید. البته اگر زمان ندارید و نمی‌توانید ۳۰ دقیقه صرف پُف کردن خمیر کنید هم اشکالی ندارد و مشکلی پیش نخواهد آمد.

  • آماده‌سازی فِر برای پختن پیتزا

اگر خمیرتان را از فریزر بیرون می‌آورید، باید یک ساعت صبر کنید تا یخ آن باز شده و آماده‌ پختن شود. سینی فِر را به‌صورت برعکس در قسمت پایینی فر گذاشته و تا ۴۵۰ درجه فارنهایت یا ۲۳۲٫۲ سانتیگراد گرم کنید.

  • شکل دادن به خمیر پیتزا

خمیر را به دو قسمت تقسیم کنید. اگر خمیر حالت چسبنده دارد، باید کمی آرد به آن بپاشید. هر قسمت از خمیر را به‌طور جداگانه آماده کنید. ابتدا یکی از قسمت‌های خمیر را بردارید. آن را بکشید و با وردنه صاف کنید. سپس آن به‌شکل دایره‌ ۲۵٫۵ سانتی دربیاورید. بعد آن را روی کاغذ روغنی ۳۰٫۵ سانتی‌متر مربعی پوشیده از آرد ذرت پهن کنید.

  • چیدن مواد روی خمیر

خمیر را با یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون چرب و آن را با کمک کاغذ روغنی به سینی فِر که از قبل داغ شده منتقل کنید. به‌اندازه‌ یک‌چهارم فنجان سُس گوجه‌فرنگی را به‌شکل ورقه‌ای نازک روی خمیر دربیاورید، دو سانتی‌متر از لبه خمیر را با سس نپوشانید. روی خمیر می‌توانید پنیر پیتزا و چیزهای مختلفی که دوست دارید بریزید. این دیگر به سلیقه و انتخاب شما بستگی دارد.

  • پختن پیتزا

حالا باید پیتزا را به‌ مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه بپزید؛ یعنی تا زمانی که خمیر به‌رنگ قهوه‌ای-طلایی درآید و پنیر روی آن کاملا آب و برشته شود. بعد از پخت کامل، پیتزا را از فر بیرون بیاورید و بگذارید تا به‌مدت ۵ دقیقه کمی سرد بشود.

► یادتان باشد که…

  • حدودا ۴۵۰ گرم خمیر برای ۲ نفر کافی است و اصطلاحا در دستور آشپزی‌های غربی به آن پیتزای ۱۰ اینچی می‌گویند.
  • قبل از شکل دادن به خمیر، ریختن مواد روی آن و پختن، اجازه بدهید که خمیر نیم تا یک ساعت پُف کند.
  • در مورد پختن پیتزا هم بدانید که ابتدا فر را خوب داغ کنید (حداقل ۲۶۰ سانتیگراد، از این داغ‌تر هم اشکالی ندارد). این کار باعث می‌شود که پیتزا سریع پخته شود و خمیر آن از بیرون برشته، طلایی و زیبا و از درون نرم و باب دندان باشد. هر چقدر، مواد روی سطح خمیر بیشتر باشد، پختن بیشتر طول می‌کشد. ضمن این‌که مواد بیشتر باعث می‌شود پیتزا به حد کافی برشته و خوشمزه نشود و حالت شُل و نامطلوبی پیدا کند. پس بهتر است روی آن را خیلی شلوغ نکنید و به پنیر با کیفیت و مقداری ماده‌ دلخواه خوشمزه اکتفا کنید.

    طرز تهیه خمیر پیتزا
۱۹ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۳:۱۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
artanleather چرم آرتان

پونه کوهی و خواص بی شمار مصرف آن برای سلامتی

خواص پونه کوهی

پونه کوهی (Origanum vulgare) گیاهی معطر از خانواده نعناعیان است که با نام‌های آویشن کوهی و فودنج جبلی نیز شناخته می‌شود. پونه کوهی گیاهی است که بین ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر رشد می‌کند و برگ‌ها متقابل، از نظر اندازه متغیر و در پایین بسیار بزرگ‌تر است.

اما هرچه به‌طرف رأس گیاه می‌رود کوچکتر شده و به شکل تخم مرغی یا بیضوی درمی‌آید. حاشیه برگ‌ها صاف یا کنگره‌ای است. گلها به ‌طول ۴ ـ ۷ میلی‌متر به‌رنگ صورتی یا سرخ به شکل‌خوشه افشان روی شاخه‌ها قرار دارد. زمان گل دادن بین تیر تا شهریور است. تمام ‌قسمت‌های گیاه بوی مطبوع معطری شبیه آویشن دارد.پونه از خانواده نعناع است وبرای هضم غذا مفید می باشد جویدن نعناع و پونه برای بر طرف کردن سکسکه مفید است و ضد تشنج  و آرام کننده اعصاب است به درمان اسهال و بیماری های روده ای کمک می کند همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین a ,b است. پونه کوهی از نظر طب سنتی ایران، طبیعتی گرم و خشک دارد.

خواص پونه کوهی چیست؟

  • برای رفع سنگینی معده، نفخ و ناراحتی‌های کبدی توصیه می‌شود.
  • آرامش بخش و مناسب برای رفع خستگی است.
  • دم کرده پونه برای اسهال و ناراحتی های عصبی اختلالات گوارشی مفید و موثر است.
  • برای هضم غذا و برطرف کردن سکسکه مفید است.
  • ضدعفونی کننده مجاری تنفسی است و مناسب برای درمان بیماری های ریوی از جمله تنگی تنفس، آسم و سرفه است.
  • مؤثر در درمان سرماخوردگی است.

منبع: https://tebna.ir/health/خواص-گیاه-پونه-کوهی/

۱۸ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۳:۴۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
artanleather چرم آرتان

آشنایی با عوارض مصرف متوکاربامول

متوکاربامول

متوکاربامول (Methocarbamol) یک داروی شل کننده عضلات است و پالس های عصبی را مسدود می کند و در نتیجه درد احساس نمی شود و پیام آن به مغز ارسال نمی گردد. همچنین برای رهایی از درد ها و صدمات کوتاه مدت ناشی از جراحت که شامل شکستگی، پیچ خوردگی و رگ به رگ شدن می باشد نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

متوکاربامول با نام تجاری کاربوکوت و مارباکسین نیز شناخته می شود.

این دارو به شکل قرص های ۵۰۰ و ۱۰۰۰ میلی گرمی و به صورت تزریقی در دسترس است.

نکات مهم درباره مصرف این دارو

  • این دارو را دقیقا طبق دستور پزشک استفاده کنید.
  • هرگز بیش از زمانی که پزشک دستور داده ، از این دارو استفاده نکنید.
  • حتما برچسب های روی دارو را مطالعه و طبق آن رفتار کنید.
  • مصرف این دارو را یکباره قطع نکنید زیرا ممکن است باعث سر درد ، بی خوابی ، تهوع ، اسپاسیتسیتی و تاکیاردی شود.
  • باید آن را در مدت دو هفته و به تدریج و کم کم قطع کنید.
  • این دارو از طریق دستگاه گوارش به سرعت به بدن جذب می شود و نیم ساعت بعد از مصرف به طور گسترده در بدن پخش خواهد شد و تاثیر گذار خواهد بود.
  • به دلیل اینکه این دارو می تواند بر روی آزمایشات پزشکی تاثیرات مخربی بگذارد و نتیجه آزمایش تان را تحت تاثیر قرار دهد، قبل از انجام هرگونه آزمایشی پزشک خود را در جریان قرار دهید.
۱۸ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۳:۴۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
artanleather چرم آرتان

درمان ریزش مو با قرص فولیکوژن

ریزش مو از مسائل مهمی است که امروزه زنان و مردان بسیاری از آن شکایت دارند. این مشکل می‌تواند موروثی باشد و یا در اثر سوء تغذیه و مصرف برخی داروها و یا کمبود ویتامین‌های بدن باشد. برای درمان ریزش مو داروهای مختلفی وجود دارد، قرص فولیکوژن یکی از این داروهاست.

قرص فولیکوژن

قرص فولیکوژن از طریق تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی بدن، باعث بهبود عملکرد سلول‌های فولیکول مو می‌شود. این دارو برای پیشگیری از ریزش مو ناشی از کمبود ویتامین‌ها و درمان سوء تغذیه ناشی از رژیم غذایی استفاده می‌شود.

قرص فولیکوژن یک مکمل است و برای پیشگیری و درمان استفاده نمی‌شود.

شما باید برای استفاده ی هر دارویی برای جلوگیری از ریزش موها نسخه پزشک داشته باشید، زیرا ممکن است که برخی از داروها برای شما مفید و برای فردی دیگر مضر باشد، پس حتما قبل از مصرف هر دارویی شما باید به پزشک مراجعه کنید و از داروهایی که پزشک برای شما تجویز می‌کند استفاده کنید.

 

۱۸ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۳:۴۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
artanleather چرم آرتان

مشخصات و عوارض مصرف کپسول سفالکسین

کپسول سفالکسین ۵۰۰ Cefalexin چیست؟

کپسول سفالکسین ۵۰۰ (Cefalexin) رشد باکتری ها را متوقف می کند. البته این دارو عفونت های ویروسی (نظیر آنفولانزا و سرماخوردگی) را درمان نمی کند. پس به اشتباه این دارو را مصرف نکنید. ولی از عفونت هایی که  به دنبال عمل های جراحی و دندانپزشکی اتفاق می افتد، جلوگیری خواهد کرد.

فارماکوکینتیک کپسول سفالکسین ۵۰۰ Cefalexin

این دارو به گونه ای است که به دنبال مصرف خوراکی به سرعت و به طور کامل از دستگاه گوارش جذب می‌شود. غذا جذب سفالکسین را به تأخیر می‌ اندازد، ولی مانع جذب آن نمی‌ شود. درباره دفع این دارو هم باید گفت که سفالکسین عمدتاً به صورت تغییر نیافته در ادرار و از طریق ترشح لوله‌ای در کلیه و فیلتراسیون گلومرولی دفع می‌ شود.

تداخل دارویی و عوارض سفالکسین ۵۰۰

از عوارض کپسول سفالکسین ۵۰۰ Cefalexin و کلا داروهای سفالکسین میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ادراری ـ ‌تناسلی
    خارش دستگاه تناسلی، کاندیدیازیس، واژینیت، ‌نفریت بینابینی.
  • عضلانی- اسکلتی
    آرتریت، درد مفصل.
  • پوست
    بثورات اریتماتو و پاپولی، کهیر.
  • خون
    ائوزینوفیلی، نوتروپنی، ‌ترومبوسیتوپنی.
  • اعصاب مرکزی
    سرگیجه، سردرد، آژیتاسیون، گیجی، خستگی، توهم.
  • دستگاه گوارش
    تهوع، کاندیدیای دهان، اسهال، التهاب زبان، اختلال گوارشی، ‌کرامپهای شکمی، خارش مقعد، گاستریت.

برای شناخت عوارض کلی قرص سفالکسین اینجا کلیک کنید.

۱۸ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۳:۴۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
artanleather چرم آرتان

مفنامیک اسید: موارد کاربرد، عوارض جانبی و نحوه مصرف

مفنامیک اسید یکی از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی است که برای تسکین دردهای خفیف تا متوسط مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دارو به صورت کپسول خوراکی ۲۵۰ میلی گرمی در بازار موجود است. مصرف این دارو برای افراد زیر ۱۴ سال و بیش از ۷ روز توصیه نمی‌شود و با عوارض جدی همراه خواهد بود. در ادامه با خبرگزاری سلامت همراه باشید تا با موارد کاربرد این دارو و عوارض جانبی آن آشنا شوید.

مفنامیک اسید، دارویی برای تسکین درد

همانطور که پیش‌تر ذکر شد، مفنامیک اسید یک داروی ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) بوده که فاقد کورتون است. این دارو با کاهش هورمون‌هایی که موجب درد و التهاب می‌شوند، درد را تسکین می‌دهد. نکته مهم درباره داروهای NSAIDs این است که این خانواده از داروها، تنها درد و التهاب را کاهش داده و در درمان بیماری تأثیری ندارند.

مفنامیک اسید برای سردرد

موارد کاربرد مفنامیک اسید

این مسکن با التهاب و تب مقابله می‌کند. این دارو برای تسکین دردهای مداوم یا ناگهانی ناشی از بیماری‌های روماتیسمی، دردهای مربوط به ستون فقرات، دردهای عضلانی، گوش درد، سردرد، دندان درد و همچنین دردهای ناشی از قاعدگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عوارض مفنامیک اسید

در حالی که مفنامیک اسید باعث خواب آلودگی نمی‌شود، اما ممکن است با عوارض جانبی دیگری همراه باشد.

عوارض جانبی مفنامیک اسید

یبوست، حالت تهوع و استفراغ، دل درد، اسهال، سرگیجه، وزوز گوش و پدیدار شدن دانه‌های قرمز روی پوست از جمله عوارض جانبی مصرف این دارو هستند. در صورت بر طرف نشدن علائم طی چند روز تا چند هفته و یا تشدید این علائم با پزشک متخصص مشورت کنید.

در برخی موارد نادر، مصرف این دارو ممکن است با عوارض جانبی جدی‌تر و شدیدتر مانند مشکلات معده، نارسایی قلبی، واکنش‌های پوستی، مشکلات کبدی، حمله قلبی یا سکته همراه باشد. در صورت بروز هرگونه عوارض جانبی جدی بلافاصله با اورژانس (۱۱۵) تماس بگیرید.

افرادی که نباید این دارو را مصرف کنند

قرص مفنامیک اسید در افراد با بیماری‌های خاص باید با احتیاط مصرف شود. افراد با بیماری‌های قلبی و مشکلات معده، سابقه آسم، بیماری‌های گوارشی، لوپوس، استوماتیت، دیابت نوع ۲، کم خونی، هپاتیت، فشار خون بالا، مشکلات کلیوی و همچین خانم‌های باردار و خانم‌های شیرده باید از مصرف این دارو خودداری کنند.

این دارو همچین ممکن است با واکنش‌های آلرژیک شدید همراه باشد. در صورت مشاهده علائمی همچون مشکلات تنفسی، ایجاد کهیر و تورم گلو و صورت باید از مصرف این دارو اجتناب کنید.

همچنین همراه با این قرص نباید نوشیدنی‌های الکی مصرف کنید چرا که خطر زخم و خونریزی معده را افزایش می‌دهد.

 

منبع: https://tebna.ir/health/مفنامیک-اسید/

۱۸ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۳:۴۰ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
artanleather چرم آرتان